تاریخ: ۲۳ خرداد ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۴:۲۵
بازدید: ۸۷
کد خبر: ۳۰۶۵۳۴
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
رئیس صمت سمنان:

سمنان ۶۰۰ معدن دارد| فرآوری گچ با ایجاد ۱۵۰۰ اشتغال

‌می‌متالز - احمدی، رئیس سازمان صمت استان سمنان با بیان اینکه ۶۰۸ معدن در استان ثبت شده است، گفت: در بسیاری از این معادن مانند سلستین، گچ و ... سمنان رتبه نخست کشور را دارد.

به گزارش می‌متالز، یادگار احمدی با بیان اینکه معدن یکی از مهمترین ظرفیت‌های اقتصادی استان سمنان است، ابراز کرد: سمنان ۶۰۸ معدن فعال دارای مجوز دارد که سهم قابل توجهی از اشتغال استان دارند.

وی با بیان اینکه فرآوری محصولات معدنی با توجه به داشته‌های استان سمنان از جمله اولویت‌های ما در مجموعه صنعت معدن و تجارت است، تاکید کرد: در یک سال اخیر واحد‌های فرآوری معدنی استان افزایش یافتند.

رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت استان سمنان با بیان اینکه استان به لحاظ گچ و سیلیستین و همچننین نمک رتبه اول کشور را دارد، بیان کرد: به ویژه در زمینه فرآوری گچ اقدامات خوبی در استان صورت گرفته است.

احمدی با بیان اینکه سالانه ۱۶ میلیون تن گچ در استان سمنان فرآوری می‌شود، تاکید کرد: واحد‌های فرآوری انواع محصولات را از گچ ساخته و روانه بازار می‌سازند به عبارت دیگر استان سمنان بخش اعظمی از گچ مورد نیاز کشور را تامین می‌کند.

وی با بیان اینکه ۴۵ واحد فرآوری گچ در استان سمنان فعالیت می‌کند، گفت: نزدیک به هزار و ۵۰۰ نفر در این واحد‌ها اشتغال دارند که نشان از اهمیت این واحد‌های فرآوری دارد.

رئیس صمت استان سمنان با بیان اینکه میزان فرآوری گچ در این استان قابل قبول است، اما ظرفیت برای تقویت و توسعه آن نیز وجود دارد، گفت: سمنان بزرگترین تولید کننده گچ ایران است لذا سرمایه گذاری بر روی واحد‌های فرآوری یکی از مهمترین اولویت‌های صمت استان است.

احمدی با بیان اینکه به لحاظ تعداد معادن استان سمنان رتبه پنجم کشور را دارد، بیان کرد: این نشان از ظرفیت‌های قابل سرمایه گذاری و اقتصادی معادن در استان دارد.

منبع: تحلیل بازار

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده